Panasonic stopt met telefooncentrale, wat nu?

Eind 2022 wordt ondersteuning voor de Panasonic telefooncentrales stopgezet. Gebruikers moeten dus een alternatieve communicatieoplossing zoeken.

Deel dit bericht:
Panasonic stopt met telefooncentrale

Wanneer worden de Panasonic telefooncentrales stopgezet?

Eind 2022 wordt ondersteuning voor de Panasonic telefooncentrales stopgezet. Het leveren van onderdelen van de Panasonic telefooncentrales wordt tevens stopgezet en onderdelen zullen moeilijk te verkrijgen zijn. Gebruikers van een Panasonic telefooncentrale moeten dus een alternatieve communicatieoplossing zoeken en hiernaar omschakelen voor 2023.

Ik heb een niet meer leverbaar Panasonic telefooncentrale. Wat kan ik doen?

Met deze enorme opschudding in de telecommunicatie-industrie, moeten gebruikers van Panasonic telefooncentrales op zoek naar een alternatief communicatiemiddel. Met het afsluiten van ISDN-lijnen door KPN en de introductie van glasvezelinternet, is de toekomst meer gericht op een telefooncentrale in de cloud. 

Een telefooncentrale in de cloud maakt gebruik van de internetverbinding in plaats van traditionele telefoonlijnen. Behalve de telefoons is er geen fysieke hardware op locatie. Cloud telefooncentrales werken meestal op plug-and-play-basis en u betaalt maandelijks voor elke gebruiker, dit vermindert hoge rekeningen en hoge installatiekosten.

Het enige dat nodig is om aan de slag te gaan met een telefooncentrale in de cloud is een betrouwbare en veerkrachtige internetverbinding. De verbinding moet sterk genoeg zijn om uw cloud telefooncentrale en handsets te ondersteunen. In tegenstelling tot de Panasonic telefooncentrales zijn er weinig kosten vooraf. Cloud telefooncentrales zijn betaalbaarder en gemakkelijker in te stellen en te onderhouden dan traditionele telefooncentrales van Panasonic.

Overstappen van een Panasonic telefooncentrale naar een telefooncentrale in de cloud?

Dit is het moment om over te stappen naar een telefooncentrale in de cloud.

Relevante artikelen

Al onze kennis online te vinden

Thuiswerken met innovacom

Thuiswerken met Innovacom

Thuiswerken, remote werken of flexwerken. Anno 2021 heeft deze manier van werken, mede door de komst van het coronavirus, een enorme groei doorgemaakt. Met z’n allen hebben we dit omarmt en zoals het er nu naar uitziet wordt deze manier van werken in de toekomst alleen nog maar meer als standaard gezien.

>
Bellen met Microsoft Teams

Bellen met Microsoft Teams

Veel organisaties zijn inmiddels vertrouwd met Microsoft Teams. Toen thuiswerken verplicht werd door de coronapandemie schoot het gebruik van Teams snel omhoog.

>